måndag 8 februari 2010

Med Murphy hängande över min axel

...går dagen lite sämre.
Allt jag har försökt mig på idag har gått fel alternativt inte fungerat alls. Konstigt egentligen att jag hann med bussen till skolan. En dag som denna hade det inte varit förvånande alls om jag sett bussen segla iväg mitt framför ögonen på mig.
Planen för dagen var egentligen att plugga större delen av tiden, upp till skolan för en kort lektion och sen hem för att plugga lite till. Pyttsan! Den planen glömdes ganska fort.
Största felet har väl varit installation av Office-paketet som inte alls fungerade på en smidigt och tillfredställande sätt. Efter en massa svordomar, messande och ringande till Johan så gav jag upp, åt lunch och åkte till skolan. När jag kom hem igen satte jag mig och pluggade i Open Office istället. Inte mycket roligare det. Jädrar vad jag inte kommer överens med det programmet.
Den där installationen av Office är faktiskt avklarad nu.
När Johan kom hem så frågade han: "Har du kollat under systemblablabla där blablabla brukar hamna"
Jag: "Va?"
Johan: "Jo, men gör det"
Jag kollar där jag tror att han eventuellt möjligen menar att jag ska kolla. Visst finns ikonen på programmet som ska hjälpa mig där, men jag kan fortfarande inte öppna det. Jag berättar det för Johan och här lämnar jag även över Lilla Hjärtat i hans vård.
Johan: "Jo men högerklicka på E:blablabla, här får du"
Jag: "Vad ska jag göra nu?"
Johan: "Du ska ju öppna det där filerna"
Jag: "Ooookej..." Funderar ett slag på vad det är han menar att jag ska göra, letar upp de filer vi pratat om tidigare idag och så sätter installationen igång.
Jaaaaaaaaahaaaa! Det var såååå man skulle göra. Varför kom inte jag på det helt sjääääälv?
Och varför i hela friden vill pojkar inte bara hjälpa till utan helst säga så korta små ord som möjligt så man bara blir frustrerad av att inte förstå?



Och när jag nu väl hade någon att berätta om min dag för så tycker raringen att jag "Ältar" Jahapp, jag fattar. I will keep it inside. Shut up woman!

//Ladies and gentlemen

2 kommentarer:

jlindbergh sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Åsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.