fredag 26 februari 2010

Nej jag är inte bitter

Jag är bara arg, förbannad och less.
Citat från min examinator: "Se över marginaler mm." Vaddå mm? Jag har tittat på mina marginaler och okej de var lite felaktiga. Jag hade ju faktiskt 2.54 och i författarvägledningen står det 2.5. Förlåt! Jag kan se nu vilken skillnad detta gjorde och känner att jag utvecklats som lärare och forskare nu när mitt arbete har 2,5 i marginalerna istället. Men vad menar du med med mera? Vad tycker du att jag ska se över mer? Jag kan inte hitta fler fel enligt författarvägledningen.

Hon ber mig bifoga vilka ändringar som gjort sen när jag lämnat in arbetet på nytt. Jag tror jag ska skriva "Jag har sett över mina marginaler mm." Ungefär lika upplysande.

Plus att jag måste skriva ut ännu ett ex av arbetet för att lämna in det. Vi lever ju i en digital värld, så varför inte använda lite mer skog till onödiga utskrifter?

På den positiva sidan finner vi Nils och Johan (Egeskog) som fyller år idag! Grattis mina sötnosar!



Foto Lania Sitepu

Dags för lunch innan jag ska arbeta på min underbara forskning lite till.

Inga kommentarer: