tisdag 9 februari 2010

I glada vänners lag

Denna dag tog Murphy lite ledigt (phew). Gårdagen slutade faktiskt mycket bättre. Det blir alltid lite bättre när sambon kommer hem, även om vi inte är överens om allt. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt över att förra inlägget var lite anklagande. Inte min mening. Men när allt i livet går fel en dag (då menar jag de små sakerna, de stora bra sakerna glöms bort i snöstormen av små problem) då måste man få spy ut sig lite klagomål. Var gårdagens småfel någons fel var det ju mitt. Mitt humör som blir påverkat av så små saker och min inkompetens att saker inte fungerar.
Men som sagt, idag är en bättre dag. Även fast den bittra eftersmaken av gårdagen kommer tillbaka nu när jag skriver om den...
Fasiken, ibland gör även jag allt fel.

Jajja, idag har jag fått beröm för att vara den bästa musikläraren mina sexor haft, ordnat upp en liten överraskning och snart ska jag sätta mig på en buss till Pite. Har egentligen inte alls tid med en tripp dit. Har mycket plugga att göra och eftersom jag inte kan läsa på bussen går två timmar förlorade bara till att åka buss.
Men positiv var det ja... Vi ska filma introfilmen till Smask. Hmm, en av filmarna ringde nyss och sa att det skulle ta fyra timmar. Håller tummarna för att det tar kortare tid. Det blir sjukligt stressigt sen annars.

//Ut och bara ta

Inga kommentarer: