måndag 1 februari 2010

The arctic experience

Nu är vi hemma igen. Den här helgen var mycket bättre än förra helgen i Svanstein. Jag kände att bemötandet var bättre, backarna var bättre och snön var oslagbar. Det där med att det var kallt var ju såklart ett stort minus, men med många pauser gick även det ganska bra. Det var roligt att vara där med Sara och Erik. Vi hade kul, drev med det mesta och fick alla skämt att gå liiite för långt.
Vet ni vad det bästa var? Att jag hittade tillbaka till min skidglädje! Den har varit borta ett bra tag nu och jag började bli orolig. Men nu är den tillbaka. Kan den vara annat när man hittar orörd mjuk manchester med lite lössnö på? Detta hittade jag någon gång mitt på dagen. Det är det bästa med att vara näst intill ensam på en skidort. Dessutom var jag ensam i den backen eftersom de andra tog en annan backe ner. Jag befann mig långt in i skogen. Det var tyst och lugnt och alla träd runt omkring mig var helt och hållet snötäckta. Klart man hittar skidglädje då!


Välkommen till Café Den organiska hamstern!

Vi tände en eld där inne och myste i vår ensamhet. Planerade härlig afterski med Stil.

Idag ska jag shoppa nya handskar och lite presenter. Men först ska jag bita i skägget och göra lite skolarbete.

//I wanna spend my days in the, the white snow

Inga kommentarer: