fredag 30 april 2010

Inte så kul alla dagar

Nej, idag tycker jag inte om att vara lärare.
Att bli kallad jävla kärring på jobbet är inte så kul som man kan tro.
Jag blir inte en bra lärare när jag måste säga till eleverna att vara tysta stup i kvarten.
Jag är så himla less.
Hade begynnande huvudvärk när jag satte mig på bussen hem och den blev sannerligen inte bättre av att mannen bredvid mig på bussen var storrökare. Inte för att han rökte på bussen, men storrökare luktar sällan gott.
Nu har jag fått i mig lunch, så huvudvärken har gett med sig. Skulle helst vilja göra som de flesta andra idag och ta en ledig eftermiddag, men omdömen ska skrivas. Måste fixa dem idag eftersom jag precis fick reda på att samtalen startar på måndag.
Vill verkligen inte, men vad ska man göra?
Kanske byta karriär?

//

1 kommentar:

Maja sa...

inte byta karriär! det behövs såna som du inom skolan, med lite positiv energi och kreativa ideer. låt inte det dra ner dig kära syster!<3