tisdag 20 april 2010

Ineffektiv

Hade hela eftermiddagen på mig att få något vettigt gjort (jobbade hela förmiddagen), men det enda jag lyckades åstadkomma var några smärre ändringar i c-arbetet som min handledare bett mig göra och en liten, liten början på uppsatsen om barnaga. Jag försökte verkligen få till mer, men jag hade väldigt svårt att hitta de rätta orden.

Imorgon har jag också eftermiddagen ledig (lektioner på förmiddagen) så då ska jag ta tag i uppsatsen på riktigt. Vore skönt att ha den gjort i god tid. Har jag riktig tur så kan de sista veckorna av terminen bli riktigt avslappnade.
Måste verkligen ta tag i textskrivandet till skolavslutningen. Ska börja öva med mina elever på fredag och då bör jag nog ha det mesta klart.

Kvällarna spenderar jag numera fast i boken jag fick av Ängeln i födelsedagspresent.

This Charming Man av Marian Keyes

Imorgon tänkte jag ta chansen och lämna in mitt c-arbete faktiskt. Håll tummarna för att de godkänner det.

//On the road again

Inga kommentarer: