söndag 18 april 2010

Varför?

Varför valde jag att flytta så långt bort från min familj?
Varför stannar jag kvar här uppe år efter år?
Varför vill inte jag bo längre söderut?
Varför byggs aldrig Norrbothniabanan?
Varför lockar Stockholm alla andra utom mig?

Jo, på grund av kärleken och snön... Därför (eller det kanske inte har nåt med Norrbothniabanan att göra).
Men det gör inte att jag inte saknar min familj och mina vänner och önskar att alla kunde på bo samma ställe. Eller i alla fall att det vore lättare och billigare att ta sig söderut. Inte så konstigt att folk flytta härifrån. Man sitter ju fast här uppe utan möjlighet att ta sig härifrån.



Myste i badet idag i alla fall.

//When you let your heart win

3 kommentarer:

Mamma sa...

Har söta gumman hemlängtan och separationsångest från kompisar.
Vilken tur att vi då kommer upp till helgen. Kram

Åsa sa...

Ja, det har jag verkligen... Längtar till helgen!

Jessica sa...

Haha, jag har ett likadant duschdraperi ;) kram