onsdag 28 april 2010

Insmord

Har precis kommit ur duschen och smort in mig med diverse krämer så min hud känns len och mjuk.
Har faktiskt fått lite gjort idag ändå. Trots mitt bortblåsta goda humör. Jag har läst domen mot rektorn som slog till en pojke för att han hade keps på sig inomhus (ett fall som fanns med i Hon ville ju inte lyda). Fallet ogillades eftersom de ansåg att hon inte hade haft uppsåt att skada och att slaget varit för löst för att klassificeras som misshandel. Konstigt då att lagen om misshandel inte nämner ett ord om att det måste finnas uppsåt utan om någon tillfogar någon annan kroppsskada eller försätter någon annan i vanmakt eller liknande tillstånd så är det misshandel (Brottsbalken, kap. 3 5§). Även lite underligt att de ogillade fallet eftersom lagen om barnaga klart säger att barn inte får "utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling" (Föräldrabalken, kap 6 1§). Ja, man blir ju lite lätt upprörd när man läser sånt här.

Johan spelar Mass Effect 2 och jag borde få lite mer gjort, men jag har liksom inte lust...

//Where the dogs of society howl

Inga kommentarer: