tisdag 13 april 2010

En bok alla borde läsa

Jag har tillbringat kvällen med att sitta framför tv:n och ömsom följa The Good Wife (verkar som en ganska lovande serie) och ömsom läsa en bok som varje människa borde läsa.
Den handlar om Glada Hudik-Teatern. Ett gäng underbara utvecklingsstörda människor som spelar teater. Jag hade privilegiet att få jobba med dem 2001 under produktionen Ha en underbar semester. Jag satt med i orkestern och det var en helt underbar höst. Jag lärde känna människor som har riktigt varma hjärtan. Har du möjlighet så tycker jag att du ska läsa boken.


Shaken [not störd] - Historien om Glada Hudik-Teatern

Jag kommer somna med ett leende på läpparna. Det har varit en bra dag. Inte nog med att jag fixade till ett VG i fonetik, utan den uppsats jag trodde jag skulle få backning på fick jag också VG på. Ta mig tusan.

//When you came in

1 kommentar:

Mamma Fia sa...

"Ska jag ligga här och dö medan ni spelar teater??" - vad kan man säga? Om inte sådana citat berör har man ett hjärta av sten.