måndag 19 april 2010

Panik!

Klockan 20.00 insåg jag att jag ska jobba imorgon och har ingen som helst plan för vad jag och mina elever ska hitta på tillsammans. Panik-bläddrade igenom lite noter, men hittade inget som jag trodde att mina elever skulle uppskatta att sjunga. Så jag tog Spotify och dess topplista till hjälp. Hittade Fireflies och insåg att den nog skulle kunna funka. Försökte lära mig kompa den lite snabbt, men insåg snart att jag inte är någon Robert Wells, utan jag behöver mer tid på mig att lära mig den.
Som tur är så är jag en erfaren gammal musiklärare (?) så jag hittade en gammal lektionsplanering som får duga imorgon. Jag är sjukt nöjd med den lektionen ändå, så det är bara bra att använda den.
Fireflies får bli till nästa vecka.




//Planet earth moves slowly

2 kommentarer:

Mamma Fia sa...

Var det inte Fireflies som Mojje gjorde med sin ungdomskör i Körslaget för någon vecka sedan?

Åsa sa...

Jo, det var det.