torsdag 1 september 2011

Katastrof

För nästan ett år sedan skrev jag detta, nu är Roxy död.
Skärmen har blivit helt kockobello. Ibland är den svart, ibland är det myrornas krig i stillbild, ibland är den upp och ner, ja, ni kanske förstår.

Så nu har jag letat rätt på kvittot (och samtidigt sorterat upp alla mina viktiga papper för att sätta in dem i pärmen, döm om min förvåning och irritation när jag upptäcker att pärmen är full och jag måste köpa en ny innan jag kan sätta in alla nysorterade papper). Ska försöka hinna ringa affären och höra imorgon. Får se hur de vill gå vidare med det hela. Lagar man telefoner numera? Jag vet vilket sjå jag hade med att bestämma mig för vilken telefon jag skulle ha förra gången. Det lär ju inte bli lättare den här gången om jag nu måste byta. Samtidigt vet jag hur jobbigt det var att behöva lämna in den gamla flera gånger om. Kanske borde bita i det sura och svinigt dyra äpplet (moahaha) och köpa mig en sådan där iphone. Men som sagt...svinigt dyrt äpple.


Men så här ska det ju inte se ut...


Och jag som var lite nöjd efter arbetsdagen eftersom jag kommer ha en del engelska lektioner också de närmaste veckorna. Det är nästan så jag har lyckats skrapa ihop en halvtidstjänst. I några veckor då alltså... Men allt överskuggas liksom av den där satans telefonen.

//Telephone talking

Inga kommentarer: