onsdag 21 september 2011

Blött

Detta regn alltså. Inte nog med att man håller på att blåsa av Bergnäsbron på väg till och från jobbet, nu ska man dessutom bli dränkt av vatten som kommer både från himlen och från alla lastbilar och bussar när de kör igenom vattenpölarna.
Idag regnade det inte alls när jag började klä på mig för att cykla hem från jobbet, men när jag väl kom ut så regnade det ganska mycket, såklart...

Idag har jag bakat kakor efter mormors recept. Snekakor kallade vi dem, kolakakor och sirapskakor är andra namn på de små godingarna. Kanske får ta med några till jobbet imorgon. Det är jag och min musik-kollega som bakar till personalrummet. Oftast i alla fall. Min kollega har bakat konstant i nästan två veckor nu så jag får lite prestationsångest...

//Baka baka liten kaka

Inga kommentarer: