fredag 9 september 2011

Kvällsfunderingar

Åh, idag har en sten fallit från mina axlar. Så skönt när saker löser sig. Tyvärr är det inget jag kan dela med av här. Hemligheter.

Annars då? Jo, jag har räknat timmar och insett att jag jobbar heltid på skolan de närmaste två veckorna. Alltid nåt. Sen har jag ju Intersport på helgerna också, så det blir ganska mycket jobb. Lär behövas en rejäl lön i oktober med tanke på att den jag kommer få i september inte kommer vara mycket att hurra för. Så går det när man tar ledigt mellan jobb. Jag försöker intala mig att det var värt det för att jag mår bättre av att ha fått träffa mina små prinsar och resten av familjen, men när pengarna bara flyger iväg och man vet att nästa påfyllning är långt bort...ja då tvekar man på det kloka i beslutet att vara ledig.
Tänk när man har en fast tjänst att vara ledig ifrån. Så man vet att man får lön varje månad. En lön som man dessutom klarar sig på. Åh, som jag längtar till den dagen.

Imorgon bär det alltså av till Intersport. Känns som att jag inte varit där på evigheter. Kommer känna mig helt borttappad i butiken är jag rädd. Så om det är någon som har vägarna förbi och ser mig irra runt så kan ni väl leda mig till jackorna? Jag gissar att det är där jag borde vara.

//

Inga kommentarer: