måndag 19 september 2011

Trött, tröttare, tröttast

Jobb, jobb jobb.
Den här helgen såg jag till att jag i alla fall skulle få en ledig dag. Och det fick jag ju, men då innebar lördagen jobb i sexton timmar. Efter jobb i butiken for jag upp till Porsön för att hjälpa till på 40-årsjubiléet. Jag och Lania jobbade som scensupport (hump) vid stora scenen där Movits, Melody Club, Moneybrother och Sahara Hotnights spelade. Vi stod mest och frös under spelningarna och så hjälpte vi till att rulla podier och flytta förstärkare mellan spelningarna.
Vid tolv hade vi fått instruktioner att vi kunde gå därifrån, men när monitorteknikern kommer och meddelar att det blivit något missförstånd som gjort att det inte kommer något hump och river tekniken och han då frågar om vi kan tänka oss att stanna mot betalning, då kan vi ju inte säga nej. Jag och Lania har ju blivit uppfostrade att hjälpa ljudtekniker i nöd.
Vid fyra ringde vi taxi och for hem för välbehövlig sömn.

Igår var vi otroligt sega. Jag och Lania gick på stan, åt lunch, fikade med Johan och sen landade vi i soffan där vi spenderade kvällen. En slö, men skön ledig dag. Nu börjar veckan då jag jobbar alla dagar. Nästa vecka vet jag inte alls vad som händer. Jag vet inte hur, om eller var jag jobbar, så jag får väl vara glad att det blir lite jobb nu så jag får lite lön nästa månad.

//What a way to make a living

Inga kommentarer: