tisdag 12 oktober 2010

Vilken helg!

Vilken helt otroligt underbar helg! Jag är helt lyrisk över hur härligt vi har haft det.
Fredagen innebar lunch med Lania (och hela Lulegänget) och lite fika. Sen drog Johan, Andreas, Anna Carin och jag till hotellet för att checka in och byta om inför kvällen.
Sen drog hela gänget till Gamla Stan för middag på Sjätte Tunnan. Grymt god mat!








Efter middagen skyndade vi oss till spårvagnen för att åka till Cirkus. Eller, halva gänget skyndade sig och vi hann precis med spårvagnen, men andra halvan gick i vanlig takt, vilket innebar att de fick springa efter och hoppa på på nästa hållplats.
We will rock you var i alla fall grymt! Jag skriver ett mer utförligt inlägg om det sen, men jag kan varmt rekommendera den. Efter föreställningen hängde vi i baren tillsammans med gitarrguden Nicklas. Så otroligt roligt att se sina vänner lyckas med något.











På lördagen när jag vaknade och kollade ut genom vårt hotellrumsfönster insåg jag att de höll på att spela in film där ute. Coolt! Millennium alldeles utanför fönstret. Jag inbillade mig att jag såg Daniel Craig och det kommer jag hålla fast vid.


Dagen spenderades med fika tillsammans med damerna i familjen Ekberg. Så otroligt skönt att få träffa dem i lugn och ro och hinna prata om allt möjligt. Under tiden vi fikade marscherade även ett gäng hemvärnssoldader föri fönstret. Ibland är det roligt att vara i en storstad.



Sen blev det lite shopping (köpte ett par skor att jobba i, sådana där som har en "rund" sula), en sen lunch med gänget, lite mer fika, sightseeing och thaimiddag innan Danko Jones på Debaser. Det kommer ett separat inlägg om det också sen. Efter konserten delade gänget på sig. Liv och Petter tog med oss till en bar där vi satt och skrek till varandra ett tag (varför ska man ha så himla stark volym på musiken i en bar utan dansgolv?) innan Johan och jag trötta vandrade genom Stockholm tillbaka till hotellet.







På söndagen vandrade jag och Johan till Fridhemsplan för att se om det fanns något roligt där. Det fanns det inte. Men vi mötte upp Joel i alla fall och åkte med hans lilla lastbil ut till Djurgården. Väl där kikade vi på de underbara båtar som låg vid bryggorna på Biskopsudden. Efter det for vi till Liv och Petter på Gärdet och åt äppelpaj (och underbart god sås...). Lania gjorde oss sällskap där. Vi hade några mycket trevliga lugna timmar där innan vi drog in till stan igen för middag med delar av gänget. Sen var det mest fördrivande av tid, lite fika och åkande till Arlanda. Flyget var försenat en timme, så det var sent innan vi kom hem till Lule. Men vilken helg!








Min favoritbåt:

 Min favoritman:

Det blev ett lång inlägg, men så var det ju en underbar helg också...

Inga kommentarer: