tisdag 5 oktober 2010

Ny på jobbet

Idag hade jag min första dag på nya jobbet. Ska ju jobba extra på Intersport ute på Storheden. Känns riktigt skönt att få lite extrapengar och att dessutom få jobba inom handel igen. Jag tycker det är otroligt roligt.
Nu finns det ju fördelar och nackdelar med att jobba på just Intersport. Fördelarna är att man får personalrabatt på så himla mycket bra och snygga saker (för en norrlandstös är det himmelriket), nackdelarna med att jobba där är att man ser så otroligt mycket bra och snygga saker som man vill ha att den där lönen riskerar att uppslukas ganska mycket på en gång.

Jajja, imorgon ska jag dit igen och sukta över allt snyggt. Den där jackan jag skrev om i förra inlägget kommer få många blickar imorgon. Kanske ska ta och prova den också? Bara för att se hur den sitter alltså. För att sedan kunna berätta det för kunderna. Det har alltså ingenting med mig att göra... Jag lovar.

Pappa har plockat en herrans massa svamp och han har lovat att jag ska få med mig en omgång upp. Vilken tur att jag bokat tågbiljetter ner och upp i slutet av november. Perfekt! 

Höll i en lektion på praktiken idag. Fick de små liven att faktiskt fokusera. Känns som att jag börjar få kläm på det där med pedagogik nu.

Johan sitter och spelar Halo Reach, så jag tror jag ska ta och läsa igenom det eleverna skrev idag så jag kan lämna tillbaka det imorgon.

//Working 9 to 5??

Inga kommentarer: