söndag 17 oktober 2010

Jobb på sabbaten

Jojjomen. I den moderna tiden finns det inget som är heligt.
Idag har jag jobbat några timmar på Intersport igen. Har gått och suktat över en Houdinitröja som jag så gärna vill ha. Jag skrev om den i ett Tösen-inlägg som du finner här.
När jag började hade vi tröjan inne i butiken, men inte i någon av de färger som jag vill ha. Nu har vi fått in dem i båda... Jag vill ha. Är seriöst sugen på att köpa den grå.
Den där jackan har jag försökt glömma. På vägen hem satt jag och tänkte på det som Syster sagt: "Är den lång så den täcker rumpan?". Och nej, den jackan jag tittat på fyller ju inte det kravet. Så då kom jag på att det finns en jacka för som är fin och kostar ungefär en fjärdedel av det som den dyra jackan kostar. Värt att prova?
Tänkte gå till butiken i stan imorgon och se om de har den och prova den. Har ju varit så fokuserad på Burton-jackan att jag inte provat någon annan. Håll tummarna för att den passar!

Nu ska jag gå och sova. Har precis gjort ett korsord till eleverna vi ska ha imorgon. Trött är vad jag är.

//Can't by me love

Inga kommentarer: