måndag 4 oktober 2010

Ibland hinner man mycket

Ibland inte så mycket alls...
Eller, inte så mycket som man vill i alla fall.
Efter praktiken cyklade jag iväg till simhallen för en kort simtur. Jag hade en tjej bakom mig hela tiden och hon simmade ungefär lika snabbt som jag = jobbigt för mig att hålla farten uppe.
Efter simturen mötte jag Janne och Andreas från klassen. De lyckades övertala mig att ta en fika på Kulturens Hus (jag var mycket svårövertalad) och sen drog jag iväg till Ica för lite handlande.
Väl hemma igen var det matlagning för hela slanten. När väl Johan hade kommit hem och middagen var uppäten var klockan mycket. Jag beslutade att istället för att stressa upp till Universitetsbiblioteket sätta mig och skriva ner lite citat från den litteratur jag faktiskt har hemma.
Johan tyckte annorlunda. Han ville ha med mig på kvällsorientering ute på Storheden. Jag var inte direkt pepp på att ge mig ut i halv-stormen. Dessutom såg jag ut att vara gravid i femte månaden, dock berodde det inte på någon söt bebis utan på fläsk, potatis och löksås. Men ut till Storheden for vi, irrade runt i mörkret i en timme för att sen cykla hem igen. Motvind är aldrig kul. Motvind när man cyklar ganska långt med tjockmage och är opepp...just det.

Mina ben är trötta, huvudet oroligt över pluggandet och lektionsplanerandet som inte blev gjort och nu vet jag inte om det är så stor mening med att vara vaken mycket längre. Vi har ju spelat ut Assassins Creed 2 och Johan har då börjat på Halo Reach. Inte alls lika roligt enligt mig.

Imorgon och på onsdag är det praktik och jobb hela dagarna.

//Liten och trött

Inga kommentarer: