söndag 31 oktober 2010

Tunnelseende

När jag kom till jobbet idag kom jag och en kollega fram till att vi klivit på bussen på samma ställe, åkt hela vägen ut till Storheden i samma buss, klivit av på samma ställe och gått från busshållplatsen till jobbet. Allt detta gjorde vi helt utan att se varandra. Hur lyckades vi med det?
På bussen hem från jobbet frågar jag var hon bor. Det råkar självklart vara så att hon bor i samma hus som oss. Vi gick alltså till bussen samma väg ungefär samtidigt också. Utan att se varandra. Snacka om tunnelseende.

Annars har det varit en bra helg. Det blev inte alls långtråkigt och ensamt. Snarare tvärtom. har haft det lite stressigt och det har blivit ganska lite sömn. Nu är jag nästan glad över att helgen är slut så jag får ta det lite lugnare...

Det blir nästan jobbigare och jobbigare att jobba bland en massa fina saker. Om man ändå hade pengar i överflöd. Idag köpte jag i alla fall nya skosnören och Houdinis sporttop. Den kommer värma mig bra i vinter.

//Take it easy

Inga kommentarer: