måndag 30 april 2012

Jag är så nöjd!

Min tårta blev så himla fin! Jag är så stolt och nöjd så nu hoppas jag bara att den är god också. Smakade på sockerpastan och insåg att den inte är sådär supergod. Den är lite för mycket liksom. Vi får se hur den smakar tillsammans med resten. Annars kanske det får bli svart marsipan på Ängelns tårta. Jag tycker ju inte om marsipan heller, men andra äter ju det i alla fall och jag kommer förhoppningsvis inte vara den enda som äter studenttårtan.

Tårtbotten är i alla fall chokladsockerkaka med hackad choklad i. I mellanlagret bredde jag smält choklad och skivade färska jordgubbar på det. Ovanpå översta kaklagret bredde jag chokladmousse med chokladbitar i. Sedan kavlade jag ut sockerpastan och bredde över och dekorerade med smält choklad. Ängeln ville ha choklad, så jag försökte få med så mycket som möjligt. Ikväll får vi se hur den smakar, men visst är den alldeles underbart fin!


När vi var på Servir så fick vi en fraktskadad tårtprydnad.



Jag hade velat få med den på tårtan, men den passar ju verkligen inte in, eller hur?



Kitty ser ju lite ledsen ut och förmedlar liksom inte någon glad valborg direkt...
Nu återstår bara ett problem: hur i hela friden får vi med oss tårtan upp till Porsön? Som ni ser på bilderna vilar tårtan på en upp-och-ner-vänd pajform. Jag äger inget tårtfat och ingen tårtkupa heller. Så det är ju ett ganska stort problem.

//

1 kommentar:

Maja sa...

Verkar supersmarrig!