måndag 23 april 2012

Lång dag

Dagen började mindre bra. Vandrar en aning sent till busshållplatsen. Väl där kommer jag på att jag glömt mitt kontokort hemma. Då jag har slut på pengar på busskortet och det är kontantstopp på bussen har jag inte mycket att välja på.
Det fick bli en oplanerad och fantastiskt rask promenad till jobbet. Jag spenderade större delen av tiden med att fundera på hur jag skulle stuva om i mitt otroligt tajta schema så att jag skulle hinna med det jag hade tänkt göra på morgonen också.
Som tur var plockade en kollega upp mig så jag fick åka bil sista biten. Det innebar att jag hade några minuter på skolan innan lektionsstart...

Sen har dagen fortsatt i ett rasande tempo. Ett utvecklingssamtal har hunnits med och annat fix och trix. När de andra på jobbet började droppa av vid femtiden satte jag och Sofie i oss varsin fryst minipizza och gjorde oss redo för nästa arbetspass.
Klockan nio gav vi upp för dagen... Vi har helt enkelt så otroligt mycket att göra. Jag har ignorerat mina rättningsberg så länge nu, men det går inte längre. Det blir inte mindre rättning efter alla nationella prov heller. På fredag skriver de uppsats. Hej och hå hur ska detta gå? Kommer nog jobba lika länge imorgon och på onsdag har vi öppet hus.
Oj vad jag ser fram emot sommarlovet!

//

Inga kommentarer: