söndag 22 april 2012

Spelkväll igår

Igår hade jag och Johan en heldag tillsammans. Så otroligt trevligt.
På förmiddagen cyklade vi iväg till Servir (en mysig kök och bakbutik). Hittade spritspåse och lite annat. Det blev årets premiärtur på cykel och vädret var kasst för just det. Ungefär tre centimeter blötsnö och mer kom från himlen. Men det går ju så mycket fortare på cykel.
Efter en lunch på stan for vi upp till Porsön för att vara med på spelkväll hos Martin. Mycket trevligt. Första spelet spelade vi i ca fyra och en halv timme och då spelade vi ändå inte klart. Det blir lite så med den typen av spel vi spelade... Jag spelade dock inte utan agerade kortbank. Jag vill inte utsätta folk för mitt dåliga humör när det inte går bra, så jag håller mig gärna utanför spelsituationen. Jag tycker det är minst lika trevligt ändå. Och när man som bonus får se genrepet av ett litet gyckel då tre av grabbarna sjöng fint för oss, ja då har man en fin kväll.
Vi avslutade ganska tidigt eftersom Johan skulle med tåget tidigt imorse, men allt som allt var det en fantastisk dag.



Nu har Johan farit iväg till Riksgränsen i några dagar, så jag ska försöka hålla mig sysselsatt på egen hand.
Har börjat söndagen på ett mindre trevligt sätt. Deklarerade och betalade in restskatten. Inte alls speciellt kul faktiskt. Det minskade rejält på mitt konto tyvärr...
Den här söndagen kommer nog inte bli så härlig är jag rädd. Har alldeles för mycket jag måste göra. Tyvärr är en stor del av det jobb. Jag brukar ju ha som regel att jag inte jobbar hemma, men när man inte hinner med det som måste göras på jobbet, så är man så illa tvungen. Ska även ut till Storheden en sväng, så det är nog dags att jag lägger ifrån mig datorn...

//

Inga kommentarer: