lördag 28 april 2012

Sommar!

Idag var det hela tio grader ute! Och då menar jag inte minusgrader utan plus! Rena rama sommaren ju. Jag kunde gå på stan utan jacka (jag hade med en, men den åkte av när vi flängde runt på Storheden) och jag kunde gå ut utan mössa trots att jag hade nyduschat hår. Stora saker!
Vi får väl se hur länge det håller i sig. Hyser inga större förhoppningar, men vi gjorde i alla fall de mesta av en solskensdag som den här. Vi var som sagt på Storheden och när vi kom tillbaka in till stan köpte vi en varsin sallad och satte oss på Köpmantorget och åt i solskenet. Bara sambon och jag.

Johan har även passat på att tvätta våra cyklar och jag jag har inhandlat ingredienser till tårta. Har ju fått för mig att jag ska baka Ängelns studenttårta (Helenas dåliga inflytande som gör att jag tror mig vara superkonditor) så jag tänkte passa på att baka en Valborgstårta på måndag för att testa om det blir gott att göra som jag tänkt. Man bakar ju inte tårta alltför ofta (inte jag iaf) så jag vill gärna testa om det blir bra innan jag ställer mig och ska få till den i sista sekunden.

Jag avslutade dagen med att dricka en kopp med varm choklad från Åre Chokladfabrik toppad med en hälsosam klick vispad grädde. Nu känner jag mig redo att sjunka ner i soffan och titta på när Johan spelar Zelda tills jag somnar.

//

Inga kommentarer: