måndag 30 april 2012

Dans med bounce

Så, hur gick det så igår?
Jo, jag överlevde. Jag var inte den enda som inte var dansare så jag och några till hängde längst bak i salen och hängde med så gott vi kunde.
Det var ju två instruktörer som delade på fyra pass. Joe som höll i första och tredje passet hade mer...street (?) inspirerad koreografi och Jennie lite mer åt...tja show kanske? Fast show låter så töntigt... Jajja, Joes pass var i alla fall grymt mycket svårare tycker jag medan Jennies var mer min stil och lättare och därmed roligare. Efter lunch var jag riktigt irriterad eftersom jag hade glömt allt det som Joe lärt oss första passet. Hjärnan ville verkligen inte hänga med. Men när Jennie kom tillbaka fick jag feeling igen och hade roligt.

Kroppen var rätt mör när jag kom hem efter fem timmars dansande...

Allt som allt en lyckad dag. Lite synd att jag inte dansar något längre, har funderat på att börja men vet inte riktigt med vad. Har ju Luleå Rytmik och balett som granne och de kanske har lektioner i nåt kul? Vet ju att det bästa receptet för att få mig att gå och träna är att det är nära. Annars skolkar jag gärna.

En glad nyhet är i alla fall att axeln klarade sig hela dagen. Visst kändes det i vissa rörelser och jag gjorde inga armhävningar eller stod i plankan, men i övrigt är jag glatt överraskad av hur bra det gick.

Här är en video med mina "lärare" (hehe)




Inga kommentarer: