onsdag 29 juni 2011

LAB

Innan middagen tog vi en promenad. Vi postade ett paket och kikade på delar av Luleå Art Biennial, de har ställt ut några konstverk i parken utanför muséet, så vi tog oss en titt. Jag förstod ingenting av något av konstverken, men det är väl så konst ska vara? Dock fastnade jag för ett konstverk som funnits där väldigt länge. Ett sådant som jag skulle kunna tänka mig att ha i min framtida trädgård även fast det vore ett enormt projekt att försöka efterlikna det. Har inga bilder på det, men kanske en annan dag.


Först fick man titta genom en kikare på "fladdermössen" på väggen
 Så här såg de ut när man kom närmare

 Sedan fick man vandra ut på vattnet
 För att stick upp huvudet i en "kyrka"
 Vände man sig om när man stod där såg man två bilder
(nej jag vet inte vad brösten på väggen i bakgrunden ska föreställa, men jag tror det är meningen att man ska gå in och titta ut genom dem eftersom de sitter över fönster)



//People are strange

Inga kommentarer: