söndag 19 juni 2011

På landbacken

Nu är jag åter i land. Helgen har gett mig grym träningsvärk i armarna. Jag har burit 35 kilos betongplintar och grävt gropar på en ö som består av sten och åter sten. Det tär på armarna.
Fredagen spenderade jag ensam ute på Ön. Det var helt underbart. Tyst, lugnt och jag kunde jobba i min egen takt med att måla taket och ett gäng lister.

När jag kom hem och hade duschat av mig smutsen och slängt mina väldigt smutsiga arbetsbyxor i tvättmaskinen kom Joel förbi tillsammans med några kompisar. De hade bråttom upp till Åre för att möta upp Jonas, men jag fyllde på deras kaffemuggar i alla fall.

Imorgon tänkte jag följa med min mor till stan. Min förhoppning är att hitta något väldigt billigt linne jag kan ha som arbetslinne på Ön. Har insett att två arbets-t-shirtar inte räcker och helst skulle jag vilja ha ett linne för de tillfällen man är ute i solen och jobbar. Men hittar jag inget får jag väl ta och klippa ärmarna av någon gammal t-shirt.

Ska ju även hämta upp mannen i mitt liv.

Måste även börja knäppa lite kort så bloggen blir lite roligare...

//

Inga kommentarer: