onsdag 29 juni 2011

Bränd

Förlåt för att jag inte uppdaterade er igår, men jag jobbade 10-20 och gjorde inte mycket mer än så. Jag vet inte säkert, men jag tror inte ni är så intresserade av att höra att jag sålde ett par hockeyrör eller att jag lärde mig göra skyltar.

Idag däremot. Gosse, vad vi har gjort saker!
Jag hade en ledig dag och sambon gjorde sig ledig för att kunna hitta på något med mig (han är rätt bra ibland). Eftersom vädret var kanoners tog vi en av skärgårdsbåtarna ut till Klubbviken för lite strandliv. Det var väldans trevligt. Ibland fläktade det lite väl mycket, men i övrigt perfekt. Vi hade köpt med oss egen-plock-ihop-sallad från ICA (en fantastiskt grej det där) som vi åt till lunch och så blev det några kulor glass också.
När vi kom tillbaka till land gick vi först en sväng inne i båtaffären och dregglade (jag försökte intala mig själv att jag var där för att titta på bryggfendrar till bryggan på Ön, men egentligen ville jag ju bara drömma mig bort lite). Efter det gick vi på Willys och köpte sol-lotion. Något vi hade behövt innan trippen till Klubbviken. Vi båda har bränt oss rejält. Hela min baksida är knallröd...
Mitt ansikte mår inte heller så bra och först trodde jag att det berodde på att sanden och vattnet hade reflekterat strålarna upp till mitt ansikte (jag låg mest på mage), men när jag kom hem såg jag att jag hade ränder från linnet, alltså hade jag bränt mig redan på den inledande promenaden vi tog när vi kom ut dit... Jag som verkligen jobbar för att slippa ränder efter linnen.

Nu ska vi snart äta en av mina favoriträtter: kyckling fylld med philadelphia och soltorkade tomater. Mums!




På sista bilden ser ni mig vid mina framtida båtmotorer...

//Livet är härligt

2 kommentarer:

Lania sa...

Nästa gång ni åker till Klubbviken får ni äta på Klubbviken havsbad och hälsa kocken Olov från mig :) En kollega från Hemsedal!

Åsa sa...

Det ska jag försöka komma ihåg :)