måndag 6 juni 2011

Åter i Lule

Helgen har varit underbar. Bröllopet var vackert och fantastiskt roligt. Vi sjöng manskörssånger långt in på småtimmarna och jag var grymt avundsjuk på bruden som hade tänkt på att ta med sig ett par Converse att byta till när klackarna började känns lite väl obekväma. Jag tror inte mina fötter återhämtat sig än.
Lördagen var lugn. Brudparet bjöd på fika på gräset utanför deras hus och vi spenderade några timmar där i solen innan vi åt middag och sen for in till stan för att se X-men First Class.

Igår återvände vi till Lule och grillade i tornet tillsammans med ett helt gäng gamla spexare. Det blåste, men vad gör väl det när svensken vill grilla?

Idag är det nästan så att jag skulle vilja flytta till Stockholm. Där har det ju varit fantastiskt väder hela helgen och ska tydligen vara det idag också. Här är det visserligen sol, men endast 12 grader i luften. Har dragit på mig tights under långklänningen för att inte frysa ihjäl nu när jag ska ut till Stadsparken för att höra och se Johans kör sjunga. Sen blir det lunch/fika med vänner.

Behöver jag nämna att jag inte alls är speciellt sugen på att jobba imorgon? Jag saknar "sista veckan i Pite" då man bara slappade i solen eftersom man inte hade något som måste göras och alla bara var lediga i väntan på skolavslutningen. Som musiklärare funkar det inte riktigt så. Men då blir det säkert ganska roligt på balen och skolavslutningen också...



//

Inga kommentarer: