tisdag 7 juni 2011

Inget val längre

Har spenderat den senaste timmen med att spel piano, stämma gitarren och öva bas. Känner mig hur duktig som helst samtidigt som jag tycker det är lite fel att behöva sitta och jobba så här på kvällen.
Men när jag plockade fram min bas insåg jag att det här med vad jag ska köpa som examenspresent till mig själv inte var någon fråga längre. Om jag vill kunna spela bas hemma så måste jag köpa en ny bas. Min som jag har låter förbannat dåligt. Jag kan inte ens spela ett B eller Bb på A-strängen. Banden är helt enkelt för höga så strängarna går emot.
Men det är ju inte så konstigt med tanke på vad jag betalade för det hela. Jag får väl se det som att jag fick förstärkaren för det priset och basen på köpet.

När jag och min kollega var inne på Ramus i jobb-ärenden så frågade vi lite kring basar och han visade en som han tyckte var helt fantastiskt och den kändes väldigt lättspelad och inte alltför dyr. Har hittat en på hemsidan som jag hade för mig var rätt, men jag får nog ta en sväng till butiken för att spana på vad de har och vad man bör köpa. Är det någon av mina läsare som har förslag? Tänker ju inte köpa någon för 16 000, men jag måste ju ha en som man kan spela på. Annars kommer jag ju aldrig bli basgud.

Kanske var det en sådan här som han tyckte var så fantastisk?

Och om jag köper en svart bas, är det inte så att jag måste unna mig svindyra rosa strängar också? De kostar ju ändå bara en tiondel av vad en Iphone kostar.

//Gimme the base

1 kommentar:

syster fia sa...

Man ska göra det man måste för att uppnå sina mål...