fredag 11 mars 2011

Uppriven

Idag har det varit lite jobb och lite plugg. Tror jag kan alla 29 författare och deras verk nu. Jag och Janne är mästare på associationer eller vad sägs om The country wife: ute på landet är ju även ute på vischan alltså är det Wycherley som har skrivit den eftersom det låter som vischa. Ni fattar va?

Trodde jag skulle vara ensam ikväll, men sambon är sjuk så han stannar hemma. Middagen är precis uppäten och snart drar vi igång en film. Medan jag tittar på filmen blir det till att riva upp hela den sjal som jag virkat. Det blev inte alls snygg, så nu måste jag riva upp den och komma på hur jag skulle kunna sticka eller virka en snygg sjal av det där mjölkgarnet istället...

Har i alla fall chips att trösta mig med.

//Torn

3 kommentarer:

syster fia sa...

Och inte ett enda schlagerinlägg? Dåligt Åsa, dåligt.

Åsa sa...

Meeen, har varit upptagen med jobb och gå på schlagermiddag!

syster fia sa...

Pfff.