söndag 13 mars 2011

På begäran - Melodifestivalen

Jo, det var ju det där med Melodifestival
Anledningen till att jag inte skrivit något om det i helgen är för att jag jobbat och så var vi till Mats på schlagermiddag igår.
Och vad ska man säga? Jag tycker inte SVT klantade till sig så mycket som journalisterna verkar tycka. Men å andra sidan är det deras jobb att vara kritiska. Synd bara att hon vad-hon-nu-heter som vill avskaffa public service säkert kommer få vatten på sin kvarn.
Sen är jag upprörd (nä, nu är det ju schlager vi pratar om) jag RASAR över att The Moniker kom så högt upp i resultatlistan. Jäkla skitlåt. I morse sjöng jag den i duschen och försökte komma på hur man skulle kunna göra om det i en bra version, men kom inte på nåt. Det är ett dåligt tecken.
Jag och Mats röstade på Linda. Inte för att det var hennes bästa låt och inte för att hon skulle kommit särskilt långt i Eurovision utan för att hon skulle ha blivit gladast av dem alla. Jag röstade även på Danny en gång faktiskt. Kom på efteråt att det var tur att jag röstade via Radiohjälpens nummer. Annars hade ju rösterna varit helt bortkastade. Nu kan jag känna att jag i alla fall gjort en god gärning.

Jag tror inte Erics röst kommer palla i Eurovision. Han kommer vara för nervös. Och är det något som inte går hem i Europa så är det falsksång. Såg även på löpsedlaran idag att han fått CHOCKBESKED direkt efter vinsten, så jag antar att han troligtvis inte kommer att få använda sina glasrutor... Jag gissar på att Kempe skriver in explosioner istället och så blir det en jäkla massa pyro.

Annars då? JAG VILL OCKSÅ FÅ EN SÅNGFÅGEL!

//Varje gång jag ser dig

Inga kommentarer: