måndag 14 mars 2011

Konsten att slarva bort en dag

Var på skolan kvart över åtta, skrev tenta mellan nio och tio, sen var jag inte hemma förrän vid halv fyra.  Vad hände där? Jo, inte så mycket. Jag väntade ganska länge på att Janne och Sami skulle skriva klart tentan, sen hängde vi i fiket i D-huset, sen åt vi lunch på Mikes (heter något annat nu som jag inte riktigt har koll på), när vi väl ätit färdigt kom Elin och Sara och de ville ju också äta, så ja...vi blev kvar där ganska många timmar. När vi väl skulle dra oss hemåt kom vi fram till att det vore bra med en promenad, så Janne, Sami och jag vandrade i solen och blåsten ner till stan. Så det var så jag lyckades trolla bort en hel dag på att bara vara social. Inte så dumt ändå.
Det jobbigaste var nog att jag inte hade med min telefon. Man känner sig så handikappad utan den.

Den här bilden är tagen precis innan jag drog upp den sjal jag börjat på:


Jag stickade fel så många gånger att det till slut kändes lika bra att börja om. Men eftersom tålamodet tryter för tillfället så stickar jag just nu på Fias tossor. Har egentligen för tunna strumpstickor, men jag tror det ska gå ändå.

//What a difference a day makes

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jag och Emily är sämst of the sämst. Vi åkte ju inte ens dit.. Men jag har iaf gjort EN bra sak. Om nu Vedin-ladyn tycker det, ja.. Det är en helt annan fråga. Hoppas med mig så ska jag hoppas med dig. Söt-Åsa.

Åsa sa...

Vi saknade er där...