onsdag 9 mars 2011

En perfekt mix

Idag har jag en av mina två lediga dagar denna vecka och den måste spenderas till att plugga. Omtenta på måndag och jag måste klara den. Jag måste få ut min examen snart. Läraryrket är ju ett av de få yrken där man verkligen verkligen behöver sitt examensbevis. Det gör ju skillnad i både lön och det faktum att jag kan få en fast tjänst om jag har examensbeviset. Då spelar det igen roll att jag klarat av allt för att vara musiklärare, jag har ju inte plockat ut beviset och då räknas det inte. Jag är därför anställd som obehörig lärare. Fnys!
Så därför måste jag klara den förbannade tentan. Trots att jag inte har den minsta lilla lust att plugga. Jag har ju insett hur skönt livet som icke-student är och känner mig inte speciellt lockad av att sätta mig i skolbänken igen.

Men eftersom jag har så dålig karaktär så har jag skrivit en att-göra-lista där jag blandat plugg med andra saker. Ni som pluggat vet ju att lägenheten aldrig är så städad som under plugg-perioder och för att inte falla i fällan av att ha städad lägenhet, men underkänd tenta så har jag skrivit listan med varannan plugg-sak och varannan städ/fix-sak.


Så nu ska jag ta tag i punkt nummer två: lära mig fem författare och deras verk.

//Never give up

Inga kommentarer: