tisdag 8 mars 2011

Tillbaka i norr

Det har varit skönt att vara hemma hos familjen en vecka. Har hunnit med att träffa Liv, Lina och Linas fina son (GAH! Lina du har en son! Galet). Och jag har hunnit med att leka med mina älskade systersöner en massa. Hann även med att vara supersjuk en dag (feber och konstant illamående) och åka skidor i världens bästa Tänndalen. Det är så underbart att åka i backar som man känner som sin egen ficka. Jag anser ju att Tänndalen är Sveriges bästa skidort. Har du inte varit där så borde du fara dit och ta mig med som guide.

Så nu har arbetsveckan dragit igång. Börjar känna mig rätt så varm i kläderna nu. Är bara irriterad på mig själv för att jag är så dålig på namn. Jag vill ju kunna alla elevers namn på en gång! Det betyder så mycket för kontakten med dem. Tänkte spendera delar av min planeringstid på tisdag med att hårdstudera klassfoton.

Det har blivit töväder här i Lule. Det är ju så skönt att man kan vistas ute igen efter alla dessa dagar med 25-30 minus. Dock hade jag inte klagat om det varit några få minus istället för några få plus. Men jag kan i alla fall återgå till mitt promenadande från jobbet. Helt underbart när solen skiner och man vandrar över isen. Så här fint var det idag när jag gick hem:



//Sunny Day

Inga kommentarer: