onsdag 30 mars 2011

Blues

Ikväll har jag spatserat bort till Kulturens Hus för att se när flera av Luleås högstadieskolkörer hade konsert. Det var väldigt roligt att höra vilka lovande talanger det finns. Letade och letade efter en elev jag haft tills jag insåg att hon inte längre hade blått hår utan knallrosa. Blev nöjd över att hon hade ett solo, hon har en fantastisk röst.

Annars sitter jag här och har lite ångest. Över pengar som vanligt... Önskar nästan att jag kunde prioritera de timmar jag får på Intersport, men med tanke på min utbildning och att de timmarna är så få och kommer med så kort varsel så funkar det inte. Jag måste prioritera de timmar jag kan få på skolorna eftersom jag oftast får reda på dem i god tid. Kan ju inte tacka nej till det ifall att jag skulle få jobba i butiken, även om det skulle ge mig bra mycket mer i lön.
Det är tur att jag redan skickat iväg tiderna jag är tillgänglig för jobb i butiken. Skulle jag fylla i dem nu skulle jag fylla i varje helg, trots att jag inte vill jobba så mycket. Lön är bra...

Äh, bry er inte så mycket om mitt svammlande. Igår fick jag för mig att jag ville fara iväg på en sista minuten under påsklovet (en härlig vecka om man är timanställd lärarvikarie - not) men som sagt, det där med pengar...

Nu ska jag ta och fika lite kvällsfika trots att det är för sent. Orkar inte bry mig om det just nu.

EDIT: Måste ju passa på att tacka världens bästa pappa för gåvan. Alldeles för snällt, men ack så glad jag blev!

//All blues

Inga kommentarer: