lördag 31 juli 2010

Raubtier

Det här var ju ett wildcard. Johan ville hemskt gärna gå, så jag och Lania hängde med på Raubtiers spelning på Bandit-scenen. Men hej hopp va roligt det var! Det var Tornedalisk hårdrock när den är som bäst. Det var hårt men svängigt och jag hade riktigt riktigt roligt.

Lite synd var det att man inte hörde texten så bra. Jag vände mig till Johan vid flera tillfällen då han fick säga vad de sjöng och då var det ändå på svenska och en stor del av publiken sjöng med. Men Raubtier är ett bra band och jag ska verkligen se till att lyssna mer på dem i framtiden. Med låtar som Lennart Kannibal och Kamphund har de vunnit mitt hjärta.

Ett extra stort plus var ljuset. Lars (Lidde) Lidsröm är fenomenal på ljus och på den här konserten fick han visa det. Fem plus till Lidde!


//Hårda tider kräver hårda tag

Inga kommentarer: