lördag 31 juli 2010

Salem Al Fakir

Kanske inte rätt att jag skriver vad jag tycker om Salems spelning eftersom jag inte stannade på hela, men va fasiken, det är min blogg.

Det här var lite av ett sömnpiller. Jag är inget större fan av Salem och har inte ändrat åsikt efter spelningen. Låtarna är så sega, introlåten helt jättekonstig och jag rycks inte med speciellt mycket. Nej, musiken är inte behållningen av denna konsert.
Däremot är själva Salem en underbar liten man. Han bjuder på så fina ord ("Tack för att vi får spela på en så stor scen") och är otroligt artig hela tiden. Han är också ett energiknippe av rang som försöker engagera publiken i allt från armvevning á la Allsång på Skansen till "dansa, tänk 80-90-tals gymvideo". Han är helt enkelt en väldigt bra artist även om hans låtar är lite för sega för min smak.


//Is the one who gave it to me

Inga kommentarer: