lördag 24 juli 2010

Igelkottar

Idag har vi åkt in till Skellefteå stad, fikat ute i ett villaområde där det låg ett mysigt fik. Där på fiket fick jag nästan tån avbiten av en igelkott (den nuddade min tå, jag skrek till av förvåning och den sprang bort, för att senare komma tillbaka, då var mina fötter tryggt placerade ur igelkottens räckhåll). Vi åkte till en liten strand för att bada benen (hade inte badkläder med) och sen när vi kom "hem" cyklade vi bort till en fotbollsgolfbana där Ida och Johan spelade en omgång medan jag agerade fotograf/protokollförare/mat åt myggen.
Under matchens gång hittade vi en liten liten skadad igelkottsunge. Den låg mitt på banan med blodigt huvud. Vi flyttade undan den in i skogen så den kunde dö/läka ifred. Ida kommer nog drömma mardrömmar om den är jag rädd...

Nu ikväll har vi tittat lite på tv, spelat lite spel och tagit det lugnt. Blev inget Trästocks ikväll. Det enda vi funderade på att se Markus Krunegård och då hade vi behövt stressa in till schtaan. Inget vi kände för.

Obs! Blue Eyed Blondes finns på Spotify, klicka här för att lyssna.


We were in the zone

Jag blir så till mig när jag ser en Corvette!

Pannkaka på Stigs konditori.

Igelkotten som nästan åt upp min fot:

Lek vid vattnet:


Fotbollsgolf:


Ida förlorade, straffet var att springa genom fontänen.

Bekvämt...


//Bulleribulleribock

Inga kommentarer: