fredag 23 juli 2010

The New Man och Bullet

Igår var första dagen på Trästocksfestivalen. Vi inledde med att äta middag till tonerna från Melissa Horn (ingen musik som tilltalar mig, lite för trist och tråkigt, men fin röst) och sen efter lite tidsfördriv dök vi in i Campustältet lagom till spöregnet kom.

Nu skulle vi lyssna på The New Man. Detta är Olle Nymans nya band. Det var inte heller min typ av musik. Det var alldeles för deppigt och enformigt för mig. Jag stod dessutom och funderade alldeles för mycket på varför jag kände igen en av gitarristerna. Jag riktigt längtade efter presentationen av bandet. När den väl kom blev jag smått besviken. Gabriel Lidman hette han visst. Det sa mig ingenting. Någon som kan hjälpa mig? Sista låten innan extranumret svängde de dock till det lite, men det räckte inte för att jag skulle tycka att spelningen var något att ha...



Känner du igen Gabriel Lidman?

Efter detta vandrade vi bort till Norran-scenen för att säga hej till Henrik som jobbar i FOH-tältet. Vi tänkte bara säga hej och sedan fara hem, men när Henrik berättar att bandet som ska spela, Bullet, kan vara rätt bra så kom vi fram till att vi lika gärna kunde lyssna på någon låt. Vi blev fast ett tag. Det var riktigt bra 80-talsrock. Duktiga musiker och svängande musik. Sådan där rock som man kan sjunga med i refrängerna på fast man aldrig hört låten tidigare. Det gillades skarpt. Bäst var gitarristerna och basisten som var riktigt bra synkade när det gällde rörelserna. Sjukt snyggt! Mer synkade rörelser av musiker åt folket.
Så Bullet rekommenderas. Om vi hade varit inlyssnade på deras musik hade vi stannat hela spelningen, men nu for vi hem efter ungefär en halvtimme.

Jag och Ida är sjukt coola

Synkade gitarrister och basist!

Vill du veta varför du inte ska ha med paraply på en konsert?
Därför: (gitarristerna gör ett snyggt solo med gitarrerna bakom huvudet)

Hårdrock!


//I wanna rock!

Inga kommentarer: