lördag 31 juli 2010

Oskar Linnros

Jag delar upp konsertuppleverna jag var med om under PDOL på flera inlägg. På så sätt kommer det vara lättare att läsa och lättare att hitta i arkivet sen...

Första spelningen vi bevistade var Oskar Linnros. Jag anser att det han gjorde i Snook var bättre, men Lania ville så gärna se honom, så vi gick dit. Jag måste nog säga att jag blev lite positivt överraskad. Han var bättre än jag trodde och några av låtarna var riktigt bra. Tycker fortfarande att Snook är bättre, men det här var inte dåligt.

Lite kul var det att han sjöng en Veronica Maggio-låt som han skrivit. Han gjorde den lite annorlunda, men bra. Hade varit ännu roligare om han hade gjort en Snook-cover. Jag tyckte att det var jätteroligt när han sjöng sin hit Ack, Sundbyberg och alla kidsen där framme skrålade med. Jag föreställde mig att det var kids från Öjebyn och Hortlax som stod där framme och skrek att de "blir aldrig som dom från stan!"

Om man ändå har vägarna förbi ett ställe där Oskar ska spela så tycker jag att man ska stanna en stund och lyssna. Han har energi på scenen och det är ju alltid hemskt trevligt att titta på.




//vill inte va den

Inga kommentarer: