torsdag 29 juli 2010

Norrbottensturné

Nu är vi hemma från vår Norrbottensturné. Den startade med högtflygande kojor och avslutades med blixtar och dunder.

Jag har sovit extremt dåligt. Första natten höll min axel på att ta livet av mig. Vaknade minst 30 gånger av extrem smärta. Axeln har fortsatt spöka, men med hjälp av Ipren har jag lyckats minska antalet vaknanden på grund av axeln till runt tio.
Natten till idag låg jag vaken i cirka två timmar på grund av det värsta åskväder jag någonsin varit med om. Det dundrade så att marken skakade och blixtarna var ungefär halvminuten ifrån varandra. Detta fortsatte som sagt i nästan två timmar och det, tillsammans med den rejäla åskskur som spädde på oväsendet, gjorde att det var lite svårt att sova.

Men annars har vår lilla semester varit riktigt riktigt bra. Här följer ett bildregn:

Tree Hotel i Harads:

Här är jag i ett av de coola "rummen".

Ett fågelbo under byggnation:

The Blue Cone:

The Mirror Cube. Enligt mig det coolaste "rummet" av dem alla:

Det blev mycket mysande i tältet för att komma undan myggen.

Lania skulle varit med, för vi såg hur mycket renar som helst längs vägen.

Middag vid Jokkfall:


Tog en sväng förbi Kukkolaforsen också.

Tog Helenas råd och åt en rökt sik (inte svår att övertala när det gäller rökt sik).

Avslutade semestern på underbara Seskarö där nattens åska skakade marken.


//Magiska under

Inga kommentarer: