lördag 27 mars 2010

Pink lady

Jag har världens bästa vänner. Är så enormt lycklig över att jag lärt känna så fina människor under min studietid. Det enda som är sorgligt i sagan är att jag inte lärde känna dem på en gång när de flyttade upp och att de nu sprids över landet och jag kommer aldrig veta när vi ses igen. Eller jo, just nu vet jag ju att vi ses när de kommer upp för att visa upp sina c-arbeten och sen för bartömningen, men sen. När ses vi igen?
Fast idag vill jag bara fokusera på hur underbara allihop är.

Igår spelade vi E-type på Kåren. Hur kul som helst. Min röst höll inte riktigt med Evelina räddade upp mig och vi skakade rumpa så det stod härliga till.Idag rullade vi case, åt lunch på Max och sen...höjdpunkten på dagen. Rosa fika hos Stina. Ni vet det där skeva som alltid händer när man fyller år? Att man själv ska bjuda in folk och så ska man baka en massa och allt sånt. Men i mitt fall har jag en så underbar vän att hon erbjuder sig att stå för allt det där. Hon hade bakat rosa bullar, rosa tårta, kladdkaka med rosa marsipan med texten "Åsa 26" och till det rosa grädde. Mums!
Fick de finaste presenterna en flicka kan önska sig:


Fick en upplevelse från Lania och Annika. Bubbelbad, badsalt, duschsvamp, massagehjärta, ansiktsmasker och ett ljus. Mys!

Fick en annan sorts upplevelse av pojkarna. En bok med en massa shots-recept och en...sak man serverar shots med. Den har en ringklocka! Party!

Det är bra med duktiga vänner. Stina har sytt (!) en fin, mysig rosa luvtröja åt mig. Med sina bara händer! (och en symaskin) Det bästa är att det står mitt namn på den:

Underbara Joel vet hur man gör mig glad. Det blir aldrig fel när Joel är inblandad. Rosa arbetsbyxor. Perfekt!

Och det är inte vilka rosa arbetsbyxor som helst, sådana kan ju vem som helst ha. Mina har världens bästa ljudfirmas logga på sig: Puonti Audio.

Nu ska jag ha en riktig tjejkväll för mig själv. Johan är borta på middag, så jag ska använda upplevelsepaket nummer ett, titta på en tjejfilm och ta det riktigt lugnt.

//I goda vänners lag

Inga kommentarer: