söndag 5 april 2009

Omtyckt besök

En vecka efter att han tog farväl av Pite så kom han tillbaka. Dåliga-ordvitsar-kungen Pär är ute på turné med en jazzgrupp och råkade ut för det nesliga i att komma tillbaka till stan en vecka efter att han åkte 90 mil söderut för att komma bort härifrån.
Men jag och Joel är bara glada för den variation i vardagen som det innebär med lite sällskap. Annars är det tomt, tomt här i kring.
Igår lagade vi tacos, gick på bio och såg den nya Fast and the Furious. My kind of movie :) Vin är ju tillbaka, och då är det svårt att göra fel.
Tillbaka till Joels lägenhet för en kass film och en cider/öl. Dock har vi nu blivit så vana med tidiga kvällar att vi var väldigt trötta. Det blev ännu en relativt tidig kväll.

Idag har jag och Joel ätit underbar fruktsallad till frukost. Vi gjorde sjukt mycket, så jag har massa kvar.

Har även Smaskat en hel del idag. Skickat en massa mail. Borde kolla upp mer kring resan ner också, men det är svårare med tanke på ekonomin...

//På jakt efter liv och luft och underliga djur

1 kommentar:

syster fia sa...

Abbisen är sjuuuk. Ligger på sjukhus med lunginflammation och halsfluss, det lilla pyret.

Annars då? Här är det bara muntra toner. Har nyss pratat med mr Surpropp här på Bruket, bara positiva vibbar - inte alls i stil med "hur kan du tro att det skulle fungera - SÅ kan man inte göra" och "DET har jag minsann inte tid med idag, du får vänta till imorgon trots att dina deadline är då". Pust. Härlig start på veckan. Tack för det.

Nu har jag gnällt av mig och ska istället kasta mig över månadsrapporteringen för yttre miljö. Tjohoo! Tack och lov för att få jobba med siffror och inte människor.