fredag 3 april 2009

När barnen är borta...

..då gör föräldrarna vuxensaker.
Precis så är det. De yngre av ljudgossarna är på praktik i större städer (barnen är ute och testar sina vingar) och Stina, jag och Joel är kvar hemma (föräldrarna).
Då gör vi sånt som att äta middag på den lokala puben, gå på tjejkväll på stan för att sedan äta på lite lyxigare restaurang och avsluta med EN drink på den lokala puben. Vuxet värre.
Ikväll jobbar en av oss (vuxet) och vi andra två ska laga middag tillsammans och avnjuta den till en flaska vin. Kvällen ska avslutas i soffan med nötter och en film. Våra vuxenpoäng samlas på hög för att kunna användas när barnen kommer hem och får oss att göra barnsaker.

Om mindre än en vecka får jag åka hem. Längtar! Nilas presenter är avklarade (sen när har jag svårt att köpa presenter åt prinsen?) men far min är svårare som alltid. Men jag har en liten idé som jag ska kolla upp nästa gång jag är på stan.

//Follow the day

Inga kommentarer: