onsdag 11 februari 2009

Tungt

Så, uppdatering:
Hade en underbar vecka i Kittel med mina kära ljudtekniker. Åkte skoter första två dagarna. Helt underbart första dagen då jag Jonas och Joel stack ut på en tur på morgonen. Alla hade en varsin skoter, så det var perfekt. Bland annat så såg vi renar på ungefär en meters avstånd.
Andra dagen slutade lite sämre. Jag råkade köra in Jonas skoter i ett träd...ångest. Okej att köra sönder sina egna saker, men att köra sönder någon annans? Får ont i magen bara jag tänker på det, och ont i benen. Är helt blåslagen runt knäna. Pär satt ju bakom mig och våra ben fastnade mellan tanken och styret. Ajajjaj.
Torsdag, fredag och lördag åkte vi skidor. Torsdag var lite snöig och blåsig, men det hade kommit ca 40 cm puder, så vi brydde oss mer om det. Fredag kom med strålande solsken och 25 minusgrader. Härliga tider :)
Lördag var det skitväder. Fruktansvärt flatljus, så man såg ingenting. Vi gjorde inte många åk den dagen.
Nu är vi hemma. Skönt att vara hemma, men samtidigt så saknar man ju skidåkningen.
Här i Pite är det också ganska mycket snö, det ska bli intressant att åka i Vallsberget i helgen. Kanske kan hitta lite fina linjer i skogen.
Ikväll ska vi till Måttsund. Är ju Vinterfestivalen nu. Tyvärr är det inte några lag anmälda till 5kampen imorgon. Antingen ställer vi in det hela eller så leker Stilstyrelsen lite själva. Vi får se vad som händer. Jag börjar bli less på att försöka anordna nåt på den här skolan. Folk är ju så jädrans lata...

Idag är det praktik på Strömbacka, sen fika på stan med Jonas och så ikväll Måttsund som sagt.

//White

Inga kommentarer: