måndag 2 februari 2009

Packad och klar!

Yepp, nu ligger min packning i bilen. Och Joel tyckte att jag hade lite saker med mig, mycket skönt att höra. Dock ska jag ju ner på stan för att inhandla lite sista-minuten-saker. Såsom termos och skovärmare, men Joel sa att det var okej att ta med en liten ryggsäck. Bra att ha lunchen i liksom.

Annars är min plan för dagen att spela piano och sjunga, har ju ingen lektion förrän klockan tre. Känns utbota dumt att inte ha nånting på hela dagen, sen ha lektion mellan tre och fem, så vi i alla fall måste åka ganska sent. Men men, inget att göra åt, vi kommer fram till slut. Och skoterkörning och skidåkning ska det bli.

Ett tips från i helgen till alla ni som ska lära era små barn att åka skidor. Köp inga carvingskidor till de allra minsta. De första två åren kommer de troligtvis bara ploga sig fram, och då är carvingskidor bara ivägen. Grymt mycket svårare att ploga med.
För Nilas är detta inget problem antar jag, det finns väl prima raka skidor att ärva där hemma.
Och syster, jag vet inte om jag kommer att ha tid att åka till Tänndalen, men jag har inte helt övergivit idén.

//Do, re, mi

1 kommentar:

Anonym sa...

Mormorn vet inte var de kortaste skidorna tagit vägen... Hur ska det nu gå??