fredag 31 augusti 2012

Star For Life

Trumvirvel...
Projektet jag och min högstadiekör ska vara med i om en (ynka, liten) månad är Star For Life!
Ja, nu kanske ni undrar vad det är och det kan jag inte svara helt rakt på. Det jag kan göra är att uppmuntra er att titta på den här videon. Visst verkar det vara lite mäktigt?
Nu kanske det inte blir riktigt sådär stort i lilla Lule, men det känns ändå som en rolig grej att vara med på. Jag försöker i alla fall intala mig själv att det är bra att vi är med. Trots att det är pyttelite tid kvar tills vi ska kunna sångerna och att vi nyss hade vårt första rep med årets kör.
Eleverna verkar tycka att det ska bli kul vilket betyder oerhört mycket. Utan deras engagemang blir det inte så bra.

Projektet samlar in pengar till förebyggande arbete mot hiv och aids i Afrika. Triple & Touch leder konserterna (mina elever satt som frågetecken när jag sa det...de är lite för unga för att veta vilka det är) och The Moniker ska tydligen vara med på ett hörn. Förutom det tror jag att det kommer att komma ungdomar från Afrika och vara med också.

Det känns som ett roligt sätt att starta läsåret med kören, samtidigt som jag har ont magen över allt jobb vi måste få gjort innan den 26:e september...

//

1 kommentar:

Unknown sa...

Shit vilken grej Åsa :D Skulle ju vara skoj att komma upp och peppa dej den helgen. Men får heja från Uppsala. Grymt.