lördag 25 augusti 2012

Efter första veckan med eleverna

Det har inte funnits mycket tid att blogga under veckan. Egentligen har det väl inte varit extremt stressigt. Eller...jag har varit duktig på att begränsa mina ambitioner med den här veckan, vilket har gjort att jag haft tid under dagarna att planera inför resten av terminen då vi har det riktiga schemat. Jag har dock tagit mig an det lilla projektet att piffa till musiksalen. Det har gjort att jag spenderat några långa dagar på jobbet. Men det blir ju så bra att det är värt det!
Bilder får ni när det är helt klart. Tänkte bege mig dit imorgon och förhoppningsvis blir jag klar, fast det kan vara min berömda tidsoptimism som talar...

Igår gick vi till Johans kompis Linda och hennes karl. De har precis flyttat tillbaka till Lule (hör ni det alla knasbollar som flyttar härifrån?! Dags att flytta tillbaka!). De bjöd på god mat, vi hade med oss god blåbärspaj och vi hade en mycket trevlig kväll. En bonus är att de bor så nära oss. Endast något kvarter bort. Det gillar vi.

Igår gick jag på jakt efter nya skor. Mina Björn Borg-tygskor har gett upp. Sulan har blivit riktigt dålig och jag får ont fötterna av att ha dem en hel dag. Men vet ni vad jag upptäckte? Vill man ha tygskor så kan man välja på Converse eller Converse-wannabes. Eftersom mina fötter är för breda för Converse och wannabesarna inte är mycket bredare lämnade det mig med inga val alls. Hittade till slut ett par snygga skinnskor istället. Har på mig dem nu, men är rädd att jag måste lämna tillbaka dem. De gör ont...


//

3 kommentarer:

Syster Fia sa...

Vagabond? Såg nog den ljusgrå varianten på en mamma imorse... Har du bestämt dig?

Syster Fia sa...

Redo för dig att klicka hem!! http://avanna.se/nyheter-1/twinkle-star-linne/

Åsa sa...

Jo, jag måste nog lämna tillbaka dem. De gör ont på ett konstigt ställe, så jag ska fråga om de har ett par andra i samma storlek och prova dem. Det kan hända att det är fel på just det där paret. Tycker om dem väldigt mycket till utseendet...