måndag 20 augusti 2012

Nytt tält

Igår fick jag en länk till en Blocket annons av min älskade fästman. Han hade hittat precis det tält vi letat efter. Rätt storlek och till och med rätt färg. Det hade varit uthyrningstält och använts endast några få gånger. Med den rabatt som var tyckte vi båda att det var en bra affär.
Idag när jag kom hem stod tältet i hallen hemma. Världens snabbaste Blocket-affär om man tar i beräknande att tältet befann sig i Jokkmokk igår. Säljarens svärfar skulle till Lule, så det gick verkligen snabbt.
Provade att sätta upp det ute på innergården för att se så att allt var okej. Det var det och jag vet att det det låter fånigt, men färgen är helt underbar! Tältduken ser ut som godis... Och så är den ju lätt som luft också, vilket inte gör saken sämre. Innertältet väger lite mer, men allt som allt känns det som ett tält som till och med jag skulle kunna bära.

Kanske inte den bästa bilden på tältet, men vi satte inte upp det helt och hållet, 
så det var det bästa jag fick till (och så ser man ju den fina färgen och den fina gossen också)



//

1 kommentar:

Peter Parnes sa...

Jag har ett Nallo3GT (Grönt). Underbart tält.