söndag 19 augusti 2012

Ensamhelg

Som sagt har sambon varit iväg på BAMM i helgen, så jag har haft stället för mig själv. Det är inget jag riktigt uppskattar. Det är så himla mycket trevligare att ha honom hemma.
Det funkade bra de två dagar jag var iväg med jobbet, men igår och idag har varit två långa dagar. Insåg också hur trist det är att så många av våra vänner flyttat. Jag vet inte riktigt hur jag skulle kunna skaffa mig nya vänner sådär på rak arm och när de få som bor kvar här är upptagna, ja då blir det lite ensamt.

Igår tog jag mig ut på udden en stund i alla fall. Gratisfestivalen Musikens Makt gick av stapeln och eftersom vi lyckats vara borta från stan alla andra år den varit, kände jag att jag måste dit och kolla vad det var. Tyvärr hade molnen lyckats invadera Lule, så det var ganska svalt i luften. Jag tog i alla fall med mig en bok och en picknickfilt och lade mig i gräset en timme eller två. Hade fantastiskt utsikt över havet och en av scenerna. Tyvärr tänkte jag inte på att fläktarna till hoppborgen intill kunde tänkas låta en del, så det ljudet var rätt tröttsamt. Men så länge det spelades musik märke jag inte av det.
Musiken som spelades var väldigt mycket samma sak. När jag hade ryggen mot scenen lade jag ibland inte märke till om banden byttes ut, vilket var lite trist. Allt var bara en matta av rock. Jag har inget emot rock, men vill gärna att det blandas upp lite med annat.
Till slut var jag alldeles för kall, hungrig och less på musikutbudet att jag vandrade hemåt igen. Hade det inte regnat på kvällen och om jag hade haft sällskap hade jag nog gått ut igen senare för att se om de lite större banden hade mer att erbjuda. Som det var nu stannade jag inne och försökte mysa ner mig i soffan.


Nu är Johan hemma igen (yey!) och imorgon kommer eleverna tillbaka till skolan. Ser fram emot det!

//

1 kommentar:

syster fia sa...

Var Johan nöjd med helgens insats?